A Diákkórus és a Big Band idei útjai

Diákkórus

2022. évben a Pannonhalmi Főapátság az Emberi Erőforrás Minisztériuma Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől 580 ezer forint támogatást nyert, melyet a Pannonhalmai Bencés Gimnázium kórusa és zenekara két utazásra, új énekkari mappák beszerzésére, valamint  tiszteletdíj kifizetésére költött el. Köszönjók Kiss Zsolt tanár úr munkáját! Alább olvasható a pályázati beszámoló.

A pandémia korlátai között sok veszteséget szenvedtek a pannonhalmi közösségépítő törekvések, melyek zászlóshajói a gimnázium kórusa és zenekara. A pályázaton elnyert összeg és a tervek megvalósítása újra reményeket adott a sokáig csak osztálytermekben végzett munkához. A megvalósult két utazás új élményekkel gazdagította közösségünket.

Bécsben az Am Tabor plébániatemplomban énekeltünk egy magyar közösségben. Műsorunkat a gimnázium kórusának éneke mellett művészi trombitajátékkal és orgonajátékkal színesítettük.

Bakonybélben a pünkösdi ünnepi szentmisén énekelt a kórusunk, ugyancsak művészi trombitajátékkal és orgonajátékkal kiegészítve. A szentmise után a gimnázium zenekara térzenét adott Bakonybélben, a Szent Gellért téren.

Két résztvevő diák beszámolója a megvalósulás sorrendjében:

„Vasárnap reggel korán keltünk, hogy idejében el tudjunk indulni Bécsbe. Reggeli után, öltönyökkel, útravalókkal felszerelve felszálltunk a különbuszra, Bécsés elindultunk. Az utazás szerencsére nem volt túl hosszú, de azért be tudtuk pótolni az elmaradt alvást útközben. Szerencsére a határnál sem volt baj, különösebb ellenőrzés nélkül átjutottunk. Bécsben az Am Tabor Kirchéhez érve felvettük az öltönyt, kaptunk egyforma kórusnyakkendőt, majd elmentünk a templomba beénekelni. Itt Efrém atya fogadott minket, és röviden bemutatta a templom belső terét, elmagyarázta szimbolikáját. Beéneklés után már elkezdtek érkezni a hívek, és nemsokára kezdődött a mise. Efrém atya külön köszöntött minket a misén, szerencsére jól sikerült az éneklés is, illetve a trombitaszóló orgonakísérettel, amelyet egyik diáktársunk és a kórusvezető Tanár úr adtak elő. Mise után visszavettük az utcai ruhát, és elindultunk ebédelni. Közben Efrém atya beszélt a templom homlokzatán látható mozaikról. A Dolce Vita étteremben kitűnő bécsi szeletet ebédeltünk. Ezután visszamentünk a buszhoz, és elmentünk az Albertinába, megnézni a kiállításokat. Sajnos útközben kerülnünk kellett, mert egy futóverseny miatt lezárták a város egy részét. Szerencsére Bécsben 19 év alatt minden kiállítás ingyenes, így mi is ingyen jutottunk be az Albertinába, ahol három kiállítás közül is választhattunk. Többek között megnézhettük Picasso, Monet és Munch festményeit. A buszhoz visszafele még egy fagyira is jutott idő. Magyarországra visszaúton se volt baj, és az esti focimeccsre már simán hazaértünk.”

„Kora reggel indultunk el Pannonhalmáról Bakonybélbe busszal. Két összeolvadt csoportként mentünk – a Diákkórus és a Bencés Big Band – Kiss Zsolt tanár úrral. BBMegtéve a rövid távot, megérkeztünk Bakonybélbe, ahol a közösség már várt minket, viszont a hangtechnikusok még nem érkeztek meg. A hangszerek, állványok, eszközök kipakolását követően kezdetét vette a mise, amelyen a Diákkórus énekelt. A misét és a Diákkórus előadását követően kezdtük meg a színpadkép felállítását a tűző napon, amikorra már a technikusok is megérkeztek. Ezt követte egy pillantásnyi hangpróba, majd pedig a közel egy órás Big Band-koncert, mely értő fülekre talált a zarándokház és a monostor közötti téren. Az elpakolást azonban most egy rövidebb, de annál rázósabb buszút és egy pizzázás követte, amely a nap jutalma volt. Az ételek és jégkkórusrémek elfogyasztása után vettük utunkat vissza, Pannonhalma felé, ahová 19 óra 30 perc körül érkeztünk, megfáradva. Ezzel egy eredményes napot zártunk, amely megkoronázta az évközbeni munkánkat.”

Sajnos énekkari mappáink az évek során elhasználódtak, ezért szükséges volt újak beszerzése. A 40 db vászonkötésú, jóminőségű énekkari mappa hosszú ideig szolgálni fogja kórusunkat.